sábado, 19 de marzo de 2011

Crafting en GW2


Un completo post sobre el crafting en GW2.

In Guild Wars 2, there are eight crafting disciplines players can choose from.
  • Weaponsmith – 
  • Weaponsmiths craft melee weapons, such as swords, axes and hammers.
  • Huntsman – 
  • Huntsmen craft ranged weapons like bows and pistol, as well as torches and warhorns.
  • Artificer–
  •  Artificers craft magical weapons such as staves and scepters
  • Armorsmith –
  •  Armorsmiths craft heavy armor pieces.
  • Leatherworker –
  •  Leatherworkers craft medium armor pieces.
  • Tailor –
  •  Tailors craft light armor pieces.
  • Jewelcrafter –
  •  Jewelcrafters craft jewelry, such as rings and necklaces.
  • Cook –
  •  Cooks can prepare food which characters can eat for temporary combat buffs.

3 profesiones para hacer armaduras, 3 para los diferentes tipos de armas, 1 para objetos y la clasica de buffos.
Muy estandar.

Sobre gathering un par de sorpresas:

Before you can craft new items, you need to get the raw materials needed for crafting. The basic materials needed for crafting depends upon the crafting discipline, but there are three ways you can obtain crafting materials:
  • Salvaging kits
  • — Available from merchants, salvaging kits allow you to salvage crafting materials out of old or unwanted items.
  • Looting
  • —You have a chance of finding appropriate crafting materials like hides or trophies when you loot slain enemies.
  • Harvesting
  • —Ore veins, plants, and trees can be found around the world and harvested for materials.

No parece que haya que gastar una profesión en recolección, si no que sera algo disponible para todo el mundo.
Es mas:
Characters can gather all types of crafting materials, and gathering nodes in Guild Wars 2 are not exclusive, or used up after a player gathers materials from it
Se acabó el pelearse por las minas.

En los sitios con PvP activado al final terminabas pegándote por las minas, lo cual podría tener hasta algo de sentido.
Pero en los servidores clásicos de PvE se establecían carreras y se creaban estúpidas disputas por la gente que se dedicaba a "robar" minas mientras el primero que había llegado limpiaba la zona. Un comportamiento muy rastrero del que ademas por la propia política del servidor te evitaba vengarte >.<

Menos realista? Si.
Mas divertido? Seguro.
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